Vare sig du är konstnär, driver ett museum eller håller på med kultur på fritiden är nyhetsbrev en smart, billig och effektiv marknadsföringsmetod. Genom att skriva snygga och aktuella nyhetsbrev kan du utveckla din kulturverksamhet mycket snabbare.
Snygga och aktuella nyhetsbrev
Det räcker inte att skriva ett nyhetsbrev och berätta vad ni håller på med, vilken utställning ni har eller om dina nya designer. Du måste skriva ett brev som dina läsare verkligen vill läsa. På riktigt. Ett fräscht nyhetsbrev som är särskilt adresserat till individen. Det innebär inte att du ska skriva ett personligt mejl till var och en på din mejllista. Däremot att du tar hjälp av en plattform som gör jobbet åt dig. Ser till att rätt person får rätt erbjudanden och nyheter. På Ungappeds plattform kan du enkelt skapa och skicka snygga nyhetsbrev. Antingen med deras mallar eller så designar du ett eget nyhetsbrev. Deras plattform hjälper dig också så att rätt person får rätt information. Så blir dina mejl alltid individualiserade, aktuella och läsvärda. Testa gratis Ungappeds plattform för nyhetsbrev och börja nå ut med kulturen på allvar.
Relevanta nyhetsbrev
För att nå ut med din kulturverksamhet måste dina nyhetsbrev vara relevanta. Innebörden av vad som är relevant skiljer sig åt mellan olika personer. Genom att använda en plattform som delar upp dina läsare i olika kategorier kommer breven nå fram mycket bättre. Din målgrupp är egentligen olika målgrupper, beroende på bostadsort, yrke, ålder och familjesituation. Det är skillnad på att visa ett filmmaraton med filmer som vunnit Cannespriset och roliga barnfilmer. Båda eventen är filmmaraton, men målgrupperna är inte desamma. Om du säljer olika produkter eller tjänster är det smart att alltid kunna erbjuda relevanta erbjudanden till just den kunden. Plattformen kommer att hjälpa dig att skicka tips om nya produkter och rabatterade erbjudanden till kunderna beroende på hur de har handlat förut i kombination med målgrupp.
Lagom ofta
Det är enkelt och smidigt att skicka nyhetsbrev. Den stora faran är då att du försöker marknadsföra kulturen eller shoppen för mycket. Men gör inte det. För att dina brev ska vara intressanta ska du inte skicka för ofta eller för långa. Ett brev varannan vecka eller en gång i månaden är nog.